سکس ضربدری
نوشته شده توسط : کانون مشاوران

سکس ضربدری چیست؟

انسان رابطه جنسی را برای رسیدن به لذت انجام می‌دهد. در صورتی که لذت در رابطه جنسی کاهش پیدا کند امکان دارد زوجین نسبت به یکدیگر سرد شوند. ممکن است که کاهش لذت در رابطه جنسی ناشی از عدم تنوع باشد. تنوع در رابطه برای بسیاری از زوجین اهمیت بسیار زیادی دارد به طوری که برای ایجاد تنوع دست به کارهای متعددی می‌زند. یک از این کارها برقراری رابطه جنسی ضربدری است. سکس ضربدری به این صورت است که دو یا چند زوج به صورت گروهی رابطه جنسی برقرار می‌کنند و در این میان پارتنرهای خود را با یکدیگر عوض می‌کنند.

مکان‌های انجام سکس ضربدری

در برخی  از کشورها، سکس  ضربدری آزاد است و بارها قابل انجام است. این نوع سکس معمولا در مکان‌ها و مهمانی‌های مخصوص صورت می‌گیرد. به طور معمول، زوجین یکدیگر را از طریق اینترنت و فضای مجازی پیدا می‌کنند و برای دیدار با هم و انجام سکس ضربدری در یک مکان مشخص قرار می‌گذارند. سکس ضربدری در بین خویشاوندان نیز وجود دارد و افرادی که رابطه فامیلی دارند به انجام سکس ضربدری می‌پردازند.

دلایل تمایل به سکس ضربدری

تمایل به سکس ضربدری می‌تواند علل بسیار زیادی داشته باشد. مهم‌ترین دلایل تمایل به این نوع رابطه عبارتند از:

1. فانتزی‌های ذهنی

فانتزی به معنای تصورات و خواسته‌هایی است که واقعیت ندارند و تنها در ذهن افراد ایجاد می‌‌شوند. همه‌ی افراد فانتزی‌هایی برای رابطه‌های جنسی خود دارند اما خیلی از آن‌ها این فانزی‌ها را سرکوب کرده و اجازه نمی‌دهند که وارد دنیای واقعی آن‌ها بشود. اما برخی دیگر آن را سرکوب نکرده و فانتزی‌هایشان را واقعی می‌کنند. ممکن است که فانتزی‌های جنسی در دوران کودکی فرد ریشه داشته باشد.

2. شریک‌های جنسی زیاد

برخی از مردان تمایل دارند که در یک رابطه جنسی با چندین زن و به صورت همزمان رابطه داشته باشند. داشتن شریک‌های جنسی زیاد یکی از فانتزی‌های ذهنی آنان می‌باشد. اما به طور معمول، زنان فانتزی‌های ذهنی خود در مورد رابطه با چند مرد به صورت همزمان را عملی نمی‌کنند و آن را در همان حد فانتزی و تصور ذهنی نگه می‌دارند.

3. سردی جنسی

برخی از زوجین پس از گذشت مدتی، از رابطه جنسی خود خسته شده و نسبت به یکدیگر سرد می‌شوند. در نتیجه برای اینکه این سردی را از بین ببرند و به رابطه خود تنوع بدهند به رابطه‌هایی همچون سکس ضربدری و سکس گروهی روی می‌آورند تا نیازهای جنسی شان ارضا شود.

4. تأیید کردن خود

برخی از افراد می‌خواهند که به همسر خود اثبات کنند که شریک جنسی خوبی هستند و برای اینکه قدرت خودشان را تأیید کنند، این نوع رابطه را به همسرشان پیشنهاد می‌دهند.

5. تماشا کردن و تماشا شدن در سکس ضربدری

برخی از افراد وارد سکس ضربدری نمی‌شوند و تنها از طریق مشاهده این نوع روابط به ارضا می‌رسند. این افراد معمولا رابطه بسیار مخربی دارند چرا که معمولا همسر خود را وادار می‌کنند که در مقابل آن‌ها با دیگران رابطه جنسی داشته باشد و هیچ حد و حدودی برای رابطه‌شان قائل نیستند. در مقابل این افراد کسانی هستند که دوست دارند در حین رابطه جنسی توسط همسرشان مشاهده شوند. آن‌ها از تماشا شدن در حین رابطه جنسی لذت می‌برند و نیازشان ارضا می‌شود. 

عوارض سکس ضربدری

این نوع رابطه، عوارض و پیامدهای متعدد و بسیار جدی دارد. از پیامدهای این نوع رابطه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. حسادت

وقتی که زوجین رابطه ضربدری انجام می‌دهند و با پارتنر دیگری غیر از همسرشان ارضا می‌شوند، باعث می‌شود که نسبت به هم حسادت کنند. حسادت یکی از مهم ترین احساسات منفی میان زوجین است که می‌تواند زندگی مشترک را ویران کند.

2. بی تفاوتی

زوجینی که سکس ضربدری انجام می‌دهند، به مرور زمان نسبت به هم بی تفاوت می‌شوند و علاقه‌شان نسبت به یکدیگر از بین می‌رود. حتی ممکن است که زن و شوهر به یکدیگر بدبین و بی اعتماد شده و زندگی مشترک شان با مشکلات زیادی مواجه شود.

3. بیماری‌های مقاربتی

یکی از مهم‌ترین و جدی ترین پیامدهای سکس ضربدری، افزایش ابتلا به بیماری‌های مقاربتی می‌باشد. به طور معمول افرادی که به مرزهای اخلاقی پایبند نیستند و به سلامت خود نیز اهمیت چندانی نمی‌دهند.در نتیجه ممکن است که در این سکس های گروهی به بیماری های خطرناکی همچون ایدز و هپاتیت مبتلا شوند.

4. پیامدهای روانی

اساس و قانون رابطه جنسی این است که بین دو نفر برقرار شود و زمانی که حالت طبیعی و متعارف خود را از دست بدهد، بر روح و روان افراد تاثیرات منفی زیادی می‌گذارد. این افراد به مرور زمان روحیه شان خشن و پرخاشگر میشود و اضطراب و حس ناامنی در وجودشان افزایش پیدا می‌کند.

پاسخ به پیشنهاد سکس ضربدری

مهم‌ترین نکته در هنگام پاسخ دادن به این پیشنهاد این است که بررسی کنید که آیا میلی به انجام آن دارید یا خیر. تن دادن به این نوع رابطه از سر اجبار و برای کسب رضایت همسر، آسیب‌های روحی و روانی ناشی از آن را چند برابر می‌کند. اگر از این پیشنهاد ناراحت هستید، با همسرتان صحبت کنید و از او بخواهید که دلیل تمایلش نسبت به رابطه ضربدری را برایتان بگوید.

در این صورت احتمال دارد که بتوانید با استفاده از روش‌های صحیح جایگزین، این تمایل را از بین ببرید. همچنین کمک گرفتن از یک فرد متخصص، کمک بسیاری به ریشه‌یابی مسئله و حل آن می‌کند. در این زمینه می‌توانید از راهنمایی‌های متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: سکس ضربدری




:: برچسب‌ها: سکس ضربدری ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: