ازدواج بخاطر پول چه مشکلاتی برای افراد به وجود می‌آورد؟
نوشته شده توسط : کانون مشاوران

علت ازدواج بخاطر پول

تربیت خانواده

اول از همه خانواده است که با تربیت کودک به آن‌ها یاد می‌دهند که در بزرگسالی چه معیارها و ملاک‌هایی را برای انتخاب داشته باشند. اگر تمرکز خانواده در طول زندگی فرد به یک بعد باشد و این را به کودک هم منتقل کنند در آینده توجه کودک فقط به همان بعد جلب می‌شود به طوری که اگر همیشه خانواده بر مادیات توجه داشته باشند زمانی که کودک بزرگ شد ملاکش برای ازدواج کسی است که از نظر مالی اوضاع بسیار خوبی دارد و ابعاد دیگر توجه نمی‌شود. این خودش می‌تواند زمینه ازدواج برای پول را فراهم کند.

محدودیت مالی خانواده از علل ازدواج بخاطر پول

اگر شخصی در خانواده‌ای بزرگ شود که محدودیت‌های مالی زیادی در آن وجود داشته باشد برای ازدواج به دنبال شخصی می‌گردد که به خوبی بتواند او را از نظر مالی حمایت کند و خواسته‌هایش را برآورده کند. در این صورت اخلاق و رفتار و گاهی ظاهر فرد هم برای شخص مهم نیست و فقط به این فکر می‌کند که با خانواده‌ای ازدواج کند که بتوانند نیازهای مالی او را برطرف کنند.

تغییر سنت‌ها

در گذشته برای ازدواج به معیارهایی مانند اخلاق، فرهنگ، اعتقادات مذهبی و سطح فرهنگی اجتماعی خانواده‌ها و تحصیلات شخص توجه می‌شد اما در حال حاضر اگر کسی بخواهد ازدواج کند اول به جایگاه اقتصادی و اجتماعی شخص نگاه می‌کند. اگر این ملاک برآورده نشود امکان صورت گرفتن ازدواج به شدت پایین می‌آید. این تغییر نگرش فقط مخصوص جنس خاصی نیست.

زودتر به به خواسته‌ها رسیدن از علل ازدواج بخاطر پول

بسیاری از افراد نمی‌خواهند برای رسیدن به آرزو و خواسته‌هایشان تلاش کنند و هزینه‌اش را بپردازند. در این حالت ممکن است برای این‌ که خیلی زود به خواسته‌‌هایش دست پیدا کند معیار اصلی‌شان را برای ازدواج ثروت فرد قرار دهد.

 

نتیجه ازدواج بخاطر پول

در نظر نگرفتن تفاهم‌ها

زمانی که ملاک فرد برای ازدواج فقط پول باشد دیگر به تفاهم‌هایی که در زمینه فرهنگی و اقتصادی بسیار مهم است توجه نمی‌کند. نداشتن تناسب می‌تواند ازدواج آن‌ها را به ازدواجی ناموفق تبدیل کند که در آخر طلاق ختم شود. داشتن تفاهم شباهت مطلق میان هر دوطرف نیست اما افراد باید تفاوت‌های یک‌دیگر را بپذیرند. اگر تفاوت‌ها بسیار فاحش باشد پذیرفتن آن به سختی صورت می‌گیرد و می‌تواند در مواردی به زندگی‌شان پایان دهد.

فاصله سنی زیاد 

در بسیاری از مواردی که ازدواج برای پول صورت می‌گیرد فاصله سنی افراد به چشم نمی‌آید و به این مورد اصلا توجه نمی‌شود. عموما افرادی که سن بالاتری دارند اوضاع مالی بهتری داشته و فردی که به دنبال ثروت است به سرعت به آن‌ها پاسخ مثبت می‌دهد بدون این که به اختلاف سنی توجه کند. سن بالای یکی از طرفین در زندگی می‌تواند نشاط و انرژِی یک زندگی را کاهش دهد و از طرفی شخصی که ثروت دارد از مادیات برای سلطه و فخر فروشی استفاده کند.

عدم استقلال داماد

جوانانی که سن پایینی دارند به سختی می‌توانند همه امکانات رفاهی از جمله ماشین، خانه و مادیاتی که عموما افراد به دنبال آن هستند را به تنهایی فراهم کنند پس باید حمایت خانواده‌شان را داشته باشند. عموما کسانی که در زندگی مشترک پول را انتخاب می‌کنند شخصی که برگزیده‌اند نمی‌تواند استقلال داشته باشد و همیشه وابسته به خانواده است. در این حالت شاهد عدم مسئولیت‌پذیری هم هستند.

برای آگاهی بیشتر در زمینه شناخت قبل از ازدواج کلیک کنید.

 

اتفاقاتی که در ازدواج بخاطر پول رخ می‌دهد

اگر به خاطر ثروتت نبود با تو ازدواج نمی‌کردم

افرادی که خاطر پول و ثروت ازدواج می‌کنند بعدها ممکن است این جمله را به زبان بیاورند که فقط به خاطر ثروتت با تو ازدواج کردم و هیچ دلیل دیگری نداشتم. در این حالت بعد از این که فرد احساس کمبود می‌کند و علاقه‌ای نسبت به فرد مقابل ندارد می‌بیند که همه چیز پول نبوده است.

اگر ثروت از بین برود

در این ازدواج‌ها اگر ثروت از بین برود و بخش مالی دیگر وجود نداشته باشد تحمل به شدت سخت می‌شود و علت آن تک بعدی بودن معیار ازدواج است. در این حالت شخص هیچ‌ چیز دیگری در زندگی ندارد که به آن تکیه کند و زمانی که پول از بین می‌رود همه نقاط ضعف پررنگ می‌شود و به احتمال زیاد این زندگی نیز به اتمام می‌رسد.

عدم رضایت

مادیات و پول تا مدتی می‌تواند رضایت فرد را نسبت به زندگی نگه دارد و احساس می‌کند با آن خوشبخت است. اما بعد از مدتی برای عدم وجود بسیاری از معیارها که در ابتدا به آن توجه نکرده مانند شادی، دلگرمی و تفاهم رضایتی دیگر از زندگی ندارد و احساس خلاء می‌کند. برای جلوگیری از پیامدها و آسیب‌های ذکر شده، مشاوره پیش از ازدواج و اهمیت دادن افراد نسبت به معیارهای اصلی انتخاب همسر راه‌گشا است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کلیک کنید.

 

سوالات متداول

چگونه متوجه شویم فردی که قرار است با او ازدواج کنیم بخاطر پول با من ازدواج نمی کند؟

اگر می‌خواهید متوجه شوید که کسی که با شما ازدواج می‌کند به خاطر پول شماست یا نه تا مدتی از دارایی خود صحبت نکنید و رفتار او را در نظر بگیرید. اگر بعد از این که از دارایی شما مطلع شد رفتار بهتری با شما داشت و نظر او نسبت به ازدواج با شما تغییر کرد و راغب‌تر بود بدانید که هدف اصلی او از این مسئله مادیات بوده اما اگر رفتار او درست همانی بود که قبل از دانستن این موضوع با شما داشت مطمئن باشید که معیارهای دیگری را نیز تحت نظر گرفته است.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج و انتخاب همسر می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران در ارتباط باشید.

منبع: ازدواج بخاطر پول چه مشکلاتی برای افراد به وجود می‌آورد؟




:: برچسب‌ها: ازدواج بخاطر پول چه مشکلاتی برای افراد به وجود می‌آورد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: