آموزش سکس
نوشته شده توسط : کانون مشاوران

آموزش سکس | نکات مهم قبل از شروع رابطه جنسی

پیش از آن که سریعا وارد رابطه جنسی شوید، مهم است که به موضوعات زیر توجه کنید. رعایت این مسائل برای شکل گیری رابطه جنسی لذت بخش ضروری است:

1. رعایت بهداشت

رعایت بهداشت در رابطه جنسی بسیار مهم است. رعایت بهداشت دهان و دندان، دوش گرفتن و از بین بردن موهای زائد اندام‌های تناسلی و استفاده از عطر‌هایی که شریک شما دوست دارد می‌تواند به رغبت هر دوطرف برای برقراری رابطه بیفزاید و همینطور از انتقال عفونت‌های احتمالی جلوگیری کند.

2. آموزش سکس | آرامش یافتن

قبل از این که رابطه را شروع کنید اطمینان خاطر پیدا کنید که اعصابتان آرام است و تنش فکری ندارید. در غیر این صورت رابطه جنسی به رابطه‌ای تبدیل می‌شود که سرتاسر زجر است و نه شما و نه طرف مقابلتان نمی‌توانید آن را تحمل کنید و فقط به دلیل تحریک به وجود آمده مجبور به ادامه آن هستید. این حالت نهایت به اتفاقاتی چون سرخوردگی جنسی، اختلالات جنسی و سرد مزاجی تبدیل می‌شود.

3. آماده سازی محلی مناسب

محلی مناسب را برای این کار در نظر بگیرید که مطمئن باشید هیچگونه درد و آسیبی به شما وارد نمی‌شود و در آن آرامش فکری دارید که کسی به حریم خصوصیتان وارد نمی‌شود مخصوصا اگر شما فرزند کوچکی دارید باید بیشتر به این نکته توجه کنید. انتخاب این محل به سلیقه و عادت شما بستگی دارد و نور آن می‌تواند به هر صورتی که شما دوست دارید باشد .

4. آموزش سکس | زمان مناسب

انتخاب زمانی مناسب بسته به زمان عادت ماهیانه بانوان یا زمانی که احتمال تحریک در هر دو طرف بسیار زیاد‌تر است و هماهنگی در آن‌ها وجود دارد. بهتر است این زمان طلایی را پیدا کنید و برای انجام رابطه جنسی خودتان این زمان را انتخاب کنید.

5. تهیه وسایل پیشگیری

 اگر نمی‌خواهید صاحب فرزند شوید بهتر است در هنگام انجام رابطه جنسی که دخول در آن صورت می‌گیرد به فکر وسایل پیشگیری باشید. این وسیله حتی برای جلوگیری از عفونت‌ها و انتقال بیماری‌ها هم استفاده می‌شود.

6. آموزش سکس | آمادگی ذهنی و روانی

قبل از وارد شدن به یک رابطه جنسی باید از لحاظ روانی و ذهنی آماده باشید. بهتر است قبل از ورود به رابطه جنسی با همسرتان گفتگوهای تحریک آمیز که در شما ایجاد شهوت می‌کند انجام دهید تا ذهنتان آماده شود. برای این کار می‌توانید راجع به اتفاقات گذشته و روابط جنسی خوشایندی که داشته‌اید صحبت کنید.

کارهایی که باید در طول سکس انجام دهید

نکات زیر به شما آموزش می‌دهند چگونه رابطه جنسی را به طور لذت بخشی پیش ببرید.

1. آموزش سکس | فعالیت انگشت‌ها

اجازه دهید که انگشتانتان بدن شریکتان را لمس کند و چند وقت یکبار آن‌ها را به آرامی فشار دهید. مناطق حساس و تحریک پذیر را بیشتر لمس کنید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید که همسرتان با این حرکت شما بفهمد که چقدر به اندام او علاقه دارید. این کار را انجام دهید تا شریک جنسی شما به اوج برسد و بیشتر تحریک شود.

2. از لب‌هایتان استفاده کنید

دهان و لب‌های شما قسمتی هستند که می‌توانند به خوبی احساسات را منتقل کنند و حتی تحریک شریک جنسیتان را بیشتر کنند. مچ دست‌ها را ببوسید و آرام آرام بالا بیایید تا به گردن و شانه‌های او برسید، آرام بدون این که دردش بیاید او را گاز بگیرید این کار او را به حدی می‌رساند که از شما می‌خواهد ادامه دهید.

3. آموزش سکس | خجالت ممنوع

خجالت کشیدن را کنار بگذارید. شما در حال ارضای جنسی خودتان با شخصی هستید که به او علاقه دارید پس هر چه که از او می‌خواهید را بیان کنید و هر کاری که دوست دارید را با رضایت شریک جنسیتان انجام دهید.

4. حواستان به کلیتوریس باشد

کلیتوریس ناحیه‌ای در اندام تناسلی خانم‌هاست که لمس آن تحریک بسیار زیادی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد و لذت بسیار زیادی به آن‌ها می‌دهد. پس آقایان باید تمام تلاششان را بکنند که به بهترین نحو این قسمت را به هر گونه‌ای که می‌توانند تحریک کنند. گاهی بانوان فقط با ماساژ و تحریک این ناحیه به ارگاسم می‌رسند. توجه کنید که در این رابطه لازم است با بدن همسرتان آشنایی کامل داشته‌باشید.

5. آموزش سکس | صحبت کردن در طول رابطه جنسی

صحبت کردن می‌تواند کیفیت رابطه شما را تا حد زیادی بالا ببرد. در گوش او حرف‌های محرک و عاشقانه‌ را به آرامی بگویید. به او بگویید که چقدر دوست دارید تمام بدنش را لمس کنید و این علاقه بیشتر شامل کدام نواحی بدنش می‌شود. به همسر خود یادآوری کنید که چقدر به او علاقه دارید.

اهمیت معاشقه قبل از دخول

معاشقه قبل از رابطه جنسی فراموش نشود. برای ورود به هر چیزی نیاز به مقدمه و آماده‌سازی دارید؛ معاشقه مقدمه رابطه جنسی است. انجام معاشقه، نوازش، در آغوش گرفتن و بوسیدن قبل از دخول باعث می‌شود با تحریک و لذت بیشتری وارد رابطه جنسی شوید.

همچنین انجام معاشقه طولانی قبل از روابط زناشویی باعث بهبود روابط عاطفی و افزایش صمیمیت بین آن‌ها می‌شود. معمولا زنان در مقایسه با مردان دیرتر به ارگاسم می‌رسند و این موضوع می‌تواند مشکلاتی را در رابطه جنسی ایجاد کند. معاشقه به میزان زیادی این مشکل را برطرف می‌کند.

آموزش سکس | پوزیشن‌های مختلف سکس

معمولی: بیشتر روابط  جنسی به این صورت اتفاق میوفتد. زن به پشت دراز می‌کشد، پاهایش را باز می‌کند و مرد در بین ران‌های او می‌نشیند و دخول را انجام می‌دهد و سپس روی او می‌خوابد و او را در آغوش می‌گیرد.

متقاطع: مرد به پهلو و کنار زن دراز می‌کشد و بعد از آن زن یکی از پاهایش را روی او می‌اندازد و مرد خود را در بین پاهای زن جا می‌دهد و دخول را انجام می‌دهد که این روش برای بانوان بسیار لذت بخش است.

پاهای خمیده: در این حالت زن به پشت می‌خوابد و پاهایش را در شکمش جمع می‌کند یا روی شانه‌های مرد می‌اندازد. ممکن است پاهایش را دور کمر مرد هم حلقه کند که در این حالت مرد می‌تواند او را به سمت خود بکشد. این روش بهترین روش برای دخول است و برای بارداری بسیار مناسب است. مردانی که آلت کوتاهی دارند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند.

حالت نشسته: در این حالت مرد دراز می‌کشد و زن روی او می‌نشیند و و عمل و میزان دخول را کنترل می‌کند. او در این حالت آلت را در واژن فرو می‌کند و با بالا و پایین شدن عمل دخول را انجام می‌دهد.

دخول از پشت: در این روش زن زانو می‌زند و بدن را به سمت جلو می‌برد مرد در بین ران او قرار می‌گیرد و دخول را از پشت انجام می‌دهد. این روش در زمان بارداری مناسب نیست.

کارهایی که بعد از رابطه جنسی لازم است انجام دهید

بعد از این که رابطه جنسی پایان یافت سریع تخت و محلی که در آن سکس صورت گرفته را ترک نکنید و در کنار همسرتان بمانید. بانوان بعد از به ارگاسم رسیدن بی حال می‌شوند اما این بی حالی به قدر بی حالی و خستگی آقایان نیست. خانم‌ها دلشان می‌خواهد که همسرشان او را در آغوش بگیرد و کم کم انرژیشان برای صحبت عاطفی بیشتر می‌شود.

آقایان انرژیشان تخلیه می‌شود و تا ساعت‌ها ممکن است که بخوابند و به همسر خودشان پشت کنند که اصلا کار درستی نیست. بعد از رابطه جنسی همسر خود را در آغوش بگیرید اورا ببوسید و به او بگویید که چقدر از انجام رابطه جنسی با او لذت بردید و از کلماتی استفاده کنید که او را خوشحال می‌کند.

آموزش سکس | تنوع در رابطه جنسی

حتی اگر میل جنسی زیادی داشته‌باشید، به طور طبیعی از یک جایی به بعد دچار یکنواختی می‌شوید و دیگر حس می‌کنید مثل گذشته برای انجام سکس هیجان ندارید. در صورتی که همسرتان نیز همین حس را داشته‌باشد، باید به دنبال تنوع باشید تا از سرد مزاجی جنسی جلوگیری کنید. بهتر است کاری را انجام دهید که متفاوت باشد. این تنوع همه چیز را به حالت عادی خود برمی‌گرداند و حتی شرایط بهتر از قبل می‌شود.

تنوع در رابطه جنسی می‌تواند شامل مواردی همچون انتخاب مکان جدید برای سکس، عوض کردن عطر، خریدن لباس‌های جدید، نحوه متنوع شروع، عوض کردن پوزیشن، به کاربردن چند پوزیشن در رابطه جنسی و… باشد. نسبت به نوع شخصیت و علاقه‌تان می‌توانید این تغییرات را ایجاد کنید.

رفتارهای نامناسبی که باعث کاهش کیفیت رابطه جنسی می‌شوند

_شروع سریع رابطه جنسی بدون هیچ مقدمه‌ای

_فقط به تحریک جنسی معطوف هستند و تحریک روحی و لمسی را نادیده می‌گیرند

_دخول را راه ارگاسم می‌دانند و تحریک و ماساژ کولیتوریس را نادیده می‌گیرند

_انتظارهای نامعقول از همسرشان دارند مانند چیزهایی که در فیلم‌های پورن دیده‌اند

_آرایش کردن افراطی زنان

_تعیین زمان مشخص برای انجام رابطه جنسی

_رفتارهای ناشی از خشونت مثل چنگ انداختن

_دروغ گفتن خانم‌ها در مورد به ارگاسم رسیدن (این مشکل می‌تواند به علت زودانزالی در زنان و یا سرد مزاجی زنان باشد)

آموزش سکس | تعداد دفعات رابطه جنسی

تعداد دفعاتی که شما می‌توانید در هفته رابطه جنسی داشته باشید نسبت به شرایطی که در آن قرار دارید مثل باردار بودن یا نبودن زن، دهک سنی که در آن قرار دارید و این که می‌توانید محیط را فراهم کنید یا نه متفاوت است.

این موضوع حتی به شدت نیاز جنسی شما هم مربوط است. اما به طور کلی و در شرایط نرمال بهترین حالت 3 بار در هفته می‌باشد. اما با توجه به طبع سرد و گرم زوج‌ها هم می‌تواند به دفعات کمتر یا بیشتری صورت بگیرد.

نکات مهم برای داشتن رابطه جنسی سالم و موفق

ابتدا زن به ارگاسم برسد: در یک رابطه جنسی موفق اول زن به ارگاسم می‌رسد و سپس با کمی تحریک مرد انزال می‌شود. اگر ارگاسم برای مرد زودتر از زن اتفاق بیوفتد به دلیل این که حالت نعوظ آلت تناسلی از بین می‌رود، زن ارضا نمی‌شود. اگر این اتفاق افتاد بهتر است که با ماساژ و تحریک کلیتوریس همسر خود را به ارگاسم برسانید.

برای دلسوزی رابطه برقرار نکنید: در صورتی که آمادگی انجام رابطه جنسی را ندارید آن را با همسرتان در میان بگذارید و برای دلسوزی رابطه برقرار نکنید به این دلیل که نه تنها او را راضی نمی‌کنید بلکه از کیفت رابطه جنسیتان کم می‌کنید. این کار به مرور زمان به سرد مزاجی جنسی می‌انجامد.

اندامتان را دوست داشته باشید: از اندامتان ایراد نگیرید و خودتان را همانطور که هستید بپذیرید به این دلیل که این حس به طرف مقابل شما انتقال پیدا می‌کند. برای برقراری رابطه جنسی لذت بخش و مؤثر نیاز به افزایش آگاهی و آموزش در این زمینه دارید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از مشاوره جنسی بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش سکس می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: آموزش سکس




:: برچسب‌ها: آموزش سکس ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: