دیر انزالی
نوشته شده توسط : کانون مشاوران

دیر انزالی

یکی از انواع اختلالات جنسی دیر انزالی است که ناتوانی در رسیدن به ارگاسم و انزال مایع منی می‌باشد که در آن فرد برای رسیدن به انزال، به یک دوره تحریک جنسی بلند مدت نیاز دارد. در بعضی از موارد نیز ممکن است اصلا انزال اتفاق نیافتد. در دیر انزالی احتمال دارد که فرآیند انزال حدود 45 تا 60 دقیقه طول بکشد.

شیوع دیر انزالی‎

بعد از زودانزالی و اختلال نعوظ سومین اختلال جنسی شایع در مردان دیر انزالی می‌باشد. این اختلال به اندازه دو اختلال نام برده شده، شیوع سریع ندارد. همه آقایان ممکن است چند وقت یکبار دچار این عارضه بشوند اما در بعضی از افراد همیشه این اتفاق رخ می‌دهد. تنها 58 درصد افراد مبتلا می‌توانند به بهبودی راضی‌کننده‌ای دست پیدا کنند.

علت دیر انزالی

علل جسمانی

علل جسمانی شامل بیماری‌های مادرزادی، آسیب به عصب‌های لگنی که لذت‌های جنسی و انزال را کنترل می‌کنند، عفونت دستگاه ادراری، جراجی پروستات، بیماری‌های سیستم عصبی، اختلال در هورمون‌ها، انزال رو به عقب، خودارضایی و افزایش سن می‌باشد.

علل روانی

علل روانی شامل بیماری‌های روانی مانند اضطراب، افسردگی، مشکلات زناشویی و ارتباطات ضعیف با همسر، اضطراب در رابطه با کارکرد مانند ترس، صدمه زدن به واژن همسر و یا وقوع بارداری، نپذیرفتن خود و اعتماد به نفس بسیار پایین، داشتن تابوهای فرهنگی و مذهبی، تفاوت واقعیت با دیدن پورنوگرافی و ساختن رویاهای جنسی، وقایع دوران کودکی مانند آزار جنسی یا نادیده گرفته شدن از سمت والدین می‌باشد.

علل دارویی

استفاده از داروهای ضدافسردگی، کنترل‌ فشارخون، داروهای ادرارآور، داروهایی که برای درمان اختلالات روانی استفاده می‌شوند و کنترل کننده‌های تشنج نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.‎‎ برای آگاهی بیشتر در زمینه اختلالات جنسی کلیک کنید.

تشخیص دیر انزالی

اگر پس از تحریک جنسی بسیار زیاد، زمان انزال بیش از نیم ساعت طول بکشد، فرد دچار درماندگی و اضطراب می‌شود و دست از ادامه رابطه جنسی برمی‌دارد که این رویداد نتیجه خستگی، تحریک‌ناپذیری و یا از دست دادن نعوظ می‌باشد. این حالت اگر بارها برای فرد رخ بدهد، می‌توان گفت فرد دچار دیرانزالی شده است. پزشک و متخصص مربوطه می‌تواند با انجام آزمایش‌های خون و ادرار مشکلات دیگری مانند عفونت، عدم‌تعادل هورمون و… را که باعث دیر انزالی می‌شوند تشخیص دهد.

پیامدهای دیر انزالی

مشکلات زناشویی

ممکن است بعد از دیر انزالی مشکلات زناشویی به وجود بیاید. افراد در رابطه دچار مشکل بشوند، شخص مقابل راجب سلامتی او نگران و مضطرب شود، میل جنسی کاهش پیدا کند و در نهایت نارضایتی جنسی برای هر دو طرف به وجود می‌آید. این مشکلات می‌تواند سوء تفاهمی را برای طرفین به وجود آورد و شریک جنسی فرد فکر می‌کند دیگر جذابیتی برای او ندارد.

مشکلات روانی

ممکن است وجود اختلال در رابطه جنسی روان فرد را تحت تاثیر قرار دهد و موجب افسردگی و اضطراب شود. در مواردی هم فرد اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد و دیگر برای رفع نیاز جنسی به رابطه جنسی تمایلی ندارد.

درمان دیر انزالی

درمان دیر انزالی به عامل زمینه ایجاد کننده آن بستگی دارد. برای تشخیص درمان مناسب باید تشخیص داد که به چه دلیلی این اتفاق افتاده است. در بعضی از حالات فرد باید تحت درمان دارویی قرار بگیرد و در مواردی باید به روانشناس و روانپزشک مراجعه کند. در حالتی که شخص از مواد مخدر استفاده می‌کند باید آن را کنار بگذارد. همچنین مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران می‌تواند در حل مشکلات دیر انزالی، زود انزالی و دیگر کژکاری‌های جنسی کمک کننده باشد.

درمان دارویی

اگر از دارویی استفاده می‌کنید که موجب دیر انزالی شما می‌شود، عدم مصرف یا کاهش آن می‌تواند به بهتر شدن این اختلال کمک ویژه‌ای بکند. گاهی اوقات با تجویز دارو این مشکل برطرف می‌شود. داروهایی که برای دیر انزالی تجویز می‌شود شامل آمانتادین (برای بیماری پارکینسون)، بوسپیرون (برای درمان اضطراب) و سیپروهپتادین (برای درمان آلرژی) می‌باشد.

درمان روانی

روان درمانی می‌تواند به شخص در حل مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی که باعث به وجود آمدن این نوع اختلال جنسی می‌شوند، کمک کند و به طور مستقیم بر روی این فرآیند تاثیرگذار باشد.

سوالات متداول‏‎

برای درمان دیر انزالی چه راهکارهایی دارید، در بعضی از مواقع همسر من بعد از یک ساعت رابطه نیز ارضا نمی‌شود، راهکار شما در این رابطه چیست؟

برای این کار می‌توان از روش‌های درمانی دارویی و روانی استفاده کرد.

روشی به جز روش دارویی برای دیر انزالی وجود دارد؟

می‌توانید با انجام معاشقه طولانی‌تر قبل از رابطه جنسی این‌کار را تسهیل ببخشید اما برای درمان قطعی به جز روش‌های دارویی می‌توان از روش‌های کم کردن اضطراب و استرس به کمک متخصص نیز استفاده کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیر انزالی می‌توانید با مرکز مشاوره روانشناسی کانون مشاوران و با شماره 02122016024 تماس بگیرید. 

منبع: دیر انزالی




:: برچسب‌ها: دیر انزالی ,
:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: